Travel

Maandag dagboekdag: plogs

Afgelopen week was na al het feestgedruis weer een ‘normale’ week en meteen ook de week met een duidelijk zichtbare nieuwe trend: plogs. Fotodagboeken. Ik lees met veel plezier die van 10e en Nelleke en merkte al snel op dat de app Days eigenlijk hetzelfde doet voor mij. Daarom een week in plogs, veel foto’s dus!

Maandag harde werkdag

Maandag. Een halve lader inpakken.

A post shared by Sabine De Witte (@sabinedewitte) on

Op maandag werk ik bij een klant in Utrecht. Vroeg uit de veren dus. Vandaag werkte ik er een halve dag, wat maar goed was ook, want bij het inpakken bleek ik een cruciaal onderdeel van mijn laptoplader vergeten te zijn, handig! ’s Middags werkte ik thuis, ging naar een event en daarna pubquizzen.

Karma hits you when you least expect it!

Goed bericht, what comes around goes around, thank you Karma!

Niet op de foto: ik stopte met het eten van suiker. Ik eet wel gewoon fruit, granola etc, maar geen snoep, fruitsap, koekjes en slechte dingen. Wel stond ik ’s ochtends vroeg bietensap te klussen, eet ik me suf aan mandarijnen en drink ik brandnetelthee. Nadat ik afgelopen jaar zo ziek was is het tijd om bewuster te leven en ook voor een aantal reizen dit jaar moet ik super fit zijn.

Dolle dinsdag

Weirdest movie ever – The Congress. Blind date sneak preview with @lindadecashewnoot

A post shared by Sabine De Witte (@sabinedewitte) on

Dinsdag racete ik weer de hele stad door, van hot naar her. Een meeting voorbereiden bij een klant, een interview voor een geweldige kans, een ziekenhuis bezoekje voor grote controle en een vitamine shot, deadline stress en een blind date met Linda bij Kriterion met een heel bizarre sneak preview.

Weg was de woensdag

Een oranje accent vandaag

A post shared by Sabine De Witte (@sabinedewitte) on

Woensdagochtend had ik me verslapen, iets wat ik sinds de feestdagen wel vaker doe. Ik kom zo slecht weer in het normale ritme, heel irritant. Zelfs met de Hue lampen op Energize. Daarna werkte ik samen met Anne bij Spaces. Vlak voor kerst vertrokken we uit het kantoor aan de Weesperzijde en ik ben weer terug naar waar het ooit begon. Veel heb ik er nog niet gezeten, want ik had voornamelijk buiten de deur. Woensdagmiddag was ik de hele middag bij een klant.

koken
Ik besloot zelf te koken, in het kader van heel erg uit mijn comfort zone. Ik maakte dit recept en het was zowaar gelukt en lekker!’s Avonds keek ik Orphan Black, een ietwat vreemde serie op Netflix die ik vooral afkeek omdat het zo mooi gefilmd was.

Dwaze donderdag

lunch-vinnies-deli
Na een ochtend vol conference calls en uitlopende zaken, even rustig en gezond lunchen bij Vinnie’s Deli.

social-club-interview
Patrick en ik werden op straat geïnterviewd over quinoa door de Social Club. Geen idee of en wanneer het wordt uitgezonden, maar het was een leuk spontaan gesprek.

break
Een gezonde break; verplicht thuiswerken nadat het watermannetje de riolering stuk maakte

bietensoep
Alweer gekookt; bietensoep!

fiat-multipla
Deze oude Fiat Multipla is volgens mij het meest gefotografeerd tijdens de Peroni 50 jaar borrel.

sabine-selwyn
Kunstenaar Selwyn Senatori maakte van alle bezoekers een schets op ‘bierviltjes’. Hoe kon het ook anders, ik nippend van de bubbels.

Vrolijke vrijdag

nrc-reader
Begon met het halen van een griepprik (de Vakantiebeurs staat voor de deur en ik werd in Londen ziek nadat ik op een beurs was, een tikkeltje paranoia nu dus rigoureuze voorzorgsmaatregelen), een leuke afspraak, lunchmeeting en nog een afspraak bij café Vrijdag. Leuke tent! Ik had ’s ochtends geen tijd voor mijn ochtendritueel dus tijdens het wachten op een klant las ik weer de NRC Reader. Fijn moment van rust midden op de dag!

Nhow this is what you call a room with a view #erasmus #derotterdam #nhowrotterdam

A post shared by Sabine De Witte (@sabinedewitte) on

Aan het einde van de middag ging ik richting Rotterdam, voor de opening van het Nhow Rotterdam hotel in het architectonische hoogstandje De Rotterdam. Gave plek met een leuk feestje.

Zalige zaterdag

nhow-ontbijt
Uitgebreid ontbijten inclusief bietensap!

het-zeeuwse-meisje
Thee drinken bij Het Zeeuwse Meisje, goede combinatie van (vintage)shops en koffie.

Gave wegwijs iconen bij het Fotografie museum

In de museum shop, ik ben gek op museumwinkels en kan me er uren vermaken. Hier was ik verzonken in een prachtig fotoboek over Antartica

cruisemeisjes-uitzwaaien
Ik zwaaide een aantal mede-reisbloggers uit die op cruise gingen.

Broodje bij Lebkov <#
Broodje bij Lebkov, ik reis er zelfs voor om! Goed bericht; binnenkort openen ze hun eerste filiaal in Amsterdam Zuid-Oost, naast station Bijlmer Arena!

Zonnige zondag

Will it blend? – kiwi, avocado, broccoli, komkommer, gember, lijnzaad, kaneel en een scheutje appelazijn

A post shared by Sabine De Witte (@sabinedewitte) on

Begon als een luie dag met uitslapen, thee en magazines in bed. Daarna was het tijd voor actie; pilates en smoothies. Toen kreeg ik het leukste bericht van de hele dag, inclusief springen op bed van blijheid. Daarover later deze week meer. Vervolgens werkte ik bij citizenM, keek 3opreis over Minneapolis (vorig jaar op de bucket list en ik hoop dit jaar deze bijzondere stad eindelijk te bezoeken). Nog een zonnebankje en uiteindelijk toch weer later naar bed dan ik me had voorgenomen…