Travel

Maandag dagboekdag: running errands op ITB

Wow, dat was me het weekje wel. Volgens alle movement trackers op mijn telefoon heb ik letterlijk de benen onder mijn lijf vandaan gelopen en zo voelde het ook. Maandag werkte ik in Utrecht, pikte eindelijk weer een pubquiz mee, dinsdag werkte ik thuis en vertrok ik ‘s avonds richting Berlijn. Daar dook ik meteen het bed in van het Airbnb apartement in Wilmersdorf, om de volgende ochtend fris aan de eerste beursdag te beginnen.

Berlin hipster luggage #rimowa #lkbennett @herschelsupply

Beursbang en reisdrang

Sinds ik in november met een longontsteking terug kwam van de WTM beurs, merk ik dat ik een beetje bang ben om weer ziek te worden. Dus ben ik liever de saaiere doos die op tijd afhaakt, smeer ik de hele dag door met handgel en slik me een ongeluk aan vitaminepillen. Onmisbaar is dan ook een goed ontbijt. Onderweg van het appartement naar de Messe is dat ongeveer het enige wat ik van de stad mee krijg. De eerste dag kickstart ik bij What do you fancy love. Handmade, fresh en organic, sapjes, muesli, taart en goede koffie in een schattig zaakje.

What do you fancy love?

A post shared by Sabine De Witte (@sabinedewitte) on

Vervolgens ren ik van 10-18 van hot naar her, er zijn 26 hallen en het is bijna onmogelijk om afspraken zo in te plannen dat je niet steeds hoeft te lopen. Mijn afspraken zijn leuk en inspirerend, de Duitse pr-bureaus super professioneel en vriendelijk en er is een boel reuring in blogland. Ik kom veel internationale blogcontacten tegen, die ik aan elkaar of potentiële opdrachtgevers koppel, ik lunch samen met Patrick en Alexandra van Verkeersbureaus.info bij Chic Outlet Shopping en ben aangenaam verrast door de outlets. Binnenkort tijdens een bezoekje Barcelona en Parijs toch eens langs! Tijdens de lunch komt Sonia nog aanwaaien, wij grappen allebei graag over 4- en 5 sterren hotels zonder Nutella bij het ontbijt en Sonia schrijft voor de Spaanse Marie Claire de leukste reisverhalen. Helaas kan ik geen abonnement in Nederland ontvangen, het zou een goede manier zijn om mijn Spaans bij te houden.
‘s Avonds is er een groot event voor travel bloggers namens Traveldudes en Iambassador in het nieuwste 25hours Bikini hotel in Berlijn. Deze hotspot in West weet hoe je een feestje moet bouwen in het geweldige interieur. Het gebouw lijkt van bovenaf of op tekening gezien op een bikini, vandaar de naam. Het interieur doet denken aan paradijselijke strandjes met fijne hangmatten en vanaf het hotel heb je uitzicht op de dierentuin of de bekende Ku’damm. Ik ben enorm fan van de hippe 25hours hotels na een verblijf in Wenen en Hamburg, dus mocht je binnenkort een tripje Berlijn gepland hebben is dit een goede tip. Heel verstandig skip ik de borrel die daarna nog gepland staat en kruip op tijd m’n mand in.

Bloggers speeddating, Das Stue en taxi tour

Donderdag begint met een ontbijt bij Grosz, 1 van mijn favoriete restaurants in West. Een prachtig Jugendstil interieur, klassieke muziek op de achtergrond en gezond en lekker eten. Een tikkeltje aan de prijs als je het vergelijkt met andere Berlijnse prijzen, maar zo heb ik nog een beetje het gevoel dat ik iets mee krijg van de stad.
Ook deze dag ren ik weer van hot naar her en hoor ik veel interessante dingen. Wat mij het meest is bijgebleven: bloggen is geen pr of free publicity. Niet als je er (voor een groot deel) je beroep van maakt. Mijn blog is geen reclamezuil, ik doe alleen dingen waar ik me ambassadrice bij kan voelen, waar ik oprecht in geloof. Ervaring, expertise en je naam ergens aan verbinden, dat is meer waard. Ik hoop van harte dat de komende jaren bij meer bedrijven een apart potje komt voor bloggers, of dat ze op z’n minst een vergoeding krijgen uit het marketing budget. Een gratis reis, daar is niets mis mee, maar als bedrijven verwachten dat ze al je content inclusief foto’s, filmpjes en artikelen onbeperkt kunnen gebruiken, lijkt me dat niet helemaal in verhouding staan.
Ik sluit ik de dag af met bloggers speeddating. Een leuke manier om nieuwe bestemmingen beter te leren kennen, met andere bloggers in contact te komen en te spieken hoe andere bloggers zichzelf introduceren. Ik doe leuke nieuwe contacten op, er rollen potentiële samenwerkingen uit en ik krijg acute reisdrang. Er is nog zoveel te zien en doen!

Your Ambassadrice found her Ambassador. Luxury majestic train tours, added to my bucket list! #itb14

A post shared by Sabine De Witte (@sabinedewitte) on

Gelukkig is er geen tijd om stil te staan; met een groep gaan we eten. Met 2 Ubers rijden we naar het restaurant in Mitte, een ritje van bijna een half uur. Onze chauffeur Michael bleek naast zijn Uber werk ook private tours te geven met zijn bolide. Dat hebben we geweten, mijn Berlijn kennis is weer flink uitgebreid. Erg leuk om van een local zoveel te horen en zelfs voor een behoorlijk doorgewinterde Berlijn-ganger zat er genoeg nieuws tussen.
Dineren deden we bij Parioli, het Italiaanse restaurant van Hotel de Rome. Twee jaar geleden dronk ik daar champagne op het dakterras met een adembenemend uitzicht, nu genoot ik er van heerlijk eten en leuk gezelschap. Omdat ik vrijdag geen afspraken meer had, besloot ik nog een afzakkertje te gaan doen in het Das Stue hotel. Dit 5-sterrenhotel aan de dierentuin opende vorig jaar en het interieur is ontworpen door mijn favoriete interieurontwerpster Patricia Urquiola. Zij heeft ook het interieur van het Mandarin Oriental Hotel in Barcelona gedaan, nummer 1 favo hangout als ik daar ben. Ook hier is het interieur indrukwekkend! In korte tijd heeft de spa zich bewezen als de beste van Berlijn, maar dat moet ik tijdens een volgend bezoekje maar proberen. Voor nu kan ik de Unbeetable cocktail van harte aanraden, fijne start van een classy avondje uit!

Unbeetable @dasstue

West-Berlijn, 7 pieces en lente

Vrijdagochtend besloot ik nog wat hotspots langs te gaan, voordat ik weer terug vloog. Ontbijt bij Reinhard’s im Kempinski, nog even struinen langs de Kudamm. Vanaf de Kudamm nam ik deze keer geen Uber, maar de bus. Lekker toeristisch nog even de stad voorbij laten glijden.
In de AirFrance lounge werkte ik vast wat werk en mail weg, dan kan ik tenminste relaxed in het vliegtuig slapen. Ondanks wat vertraging en landen op de Polderbaan was ik relatief snel weer thuis, waar ik geheel volgens traditie meteen netjes uitpakte. Het lekkerste aan thuiskomen vind ik uitgebreid douchen. Dan neem ik een kop thee mee en neem ik alle tijd voor achterstallig onderhoud en de luxe van mijn eigen mini-spa met favoriete producten. Na een lange douche, hapje eten bij Revan en drankje bij Bloemers vond ik het mooi geweest. Het bed riep. Hoe fijn de meeste hotelbedden ook liggen, je eigen bed slaapt toch altijd het lekkerst.
Afgelopen week kwam op Styletoday de door mij gecureerde 7Pieces. Ieder tripje gaan deze items, hetzij in zomer- of winterversie en een ander kleurtje, mee mijn koffer in. Zo heb ik nooit inpakstress en altijd genoeg bij me voor alle gelegenheden.
Zaterdag was het lente in Amsterdam en fietste ik lekker door de stad, ontbeet met vriendinnetje D. en ging met haar mee om dezelfde zonnebril te shoppen, werkte een beetje en had ik ‘s avonds een leuke ontmoeting die uitliep op een gezellig etentje vol reisavonturen.

lente

Zondag ging ik naar Hoofddorp voor een Reisinspiratie sessie namens de ANWB en Verkeersbureaus, daarna stond er een onweerstaanbaar taartje bij het Andaz op het menu. Vervolgens plofte ik op het terras bij de Biertuin waar ik in goed gezelschap IJwitjes, nachos en een kippetje wegwerkte in het lekkere avondzonnetje. Daarna keek ik nog met een half oog naar 3opreis en dook snel m’n bedje in. Dat was weer een week rennen & vliegen, op naar de nieuwe!

fox-vakantie-theater

nachos

Wat deed jij afgelopen week?